Beste relaties van SP Support, de dagen voorafgaand aan het Superrace weekend is er een Masterclass op Zandvoort mmv OA Tom Coronel en Cor Euser. Dit is de goedkoopste weg naar snellere ronde tijden !

Reactie van Timo Wagenaar Hummelinck

Timo Wagenaar Hummelinck nam al eerder deel aan de Masterclass van Driving Fun. Zijn reactie:

“3 augustus is er weer een Masterclass Driving Fun op Circuit Park Zandvoort! NIET DOEN!”

Wat ik aan het doen ben? Mijn eigen graf aan het graven! Eigenlijk had ik deze ontdekking gewoon stil moeten houden. Want door mijn deelname aan deze masterclass heb ik gewoon een seconde van mijn snelste tijd af kunnen rijden en vecht ik volle bak mee in de top-10 van de Mazda-cup (om mee te beginnen…) Vermogen boeit niet, kunnen sturen wel!

Verder is het echt geen leuke ervaring, mannen als Jan Lammers, Cor Euser of Tom Coronel naast je in de auto. De broodjes smaken ook nergens naar en de hotelovernachting wat er zelfs bij hoort is ook helemaal niets. Je moet namelijk helemaal naar de poort lopen. Nee, laat maar zitten, niet doen. Dick van Rij is de volgende slimme jongen die zal deelnemen. Kunnen we sámen de kop van het veld onveilig maken Dick! Veel succes.

Anderen over de Masterclass

Peter legt het nog eens uit!       https://www.youtube.com/watch?v=qjmJouN3rsA

Jan Lammers over zijn visie op deze zet van Driving Fun:     https://www.youtube.com/watch?v=YCOn5B9EoBU

Jan Wels verteld over zijn deelname:     https://www.youtube.com/watch?v=giYPDfLqTiU

Tom Coronel schijnt ook aardig te kunnen sturen (held!) :    https://www.youtube.com/watch?v=CNOwc2Hfd7s

De Masterclass

Masterclas DFTrackdays / SP-Support

Op woensdag 3 en donderdag 4 augustus organiseert DFTrackdays.com/SP-Support voor de 4e keer een Masterclass op Circuit Park Zandvoort. Iedere deelnemer zal deze twee dagen instructie krijgen van ons ‘dreamteam’ van instructeurs, bestaande uit Cor Euser, Jaap van Lagen, Tom Coronel en Jan Lammers! Tevens is Erik Albertsma van Albi Engineering aanwezig om uw auto desgewenst te voorzien van een AIM datalogger, waarmee u uw eigen rondes precies kunt analyseren en Donald Molenaar van Intrax zal samen met u op zoek gaan naar de ideale afstelling van uw auto.

Het programma

Het programma van deze twee dagen is als volgt:

Woensdag 3 augustus:

08:00 – 08:45 – Inschrijven in onze VIP room
08:45 – 09:00 – Briefing
09:00 – 17:00 – Rijdersoefeningen en workshops met de instructeurs
18:30 – 19:30 – Gezamenlijk diner met alle instructeurs in het NH Hotel
19:30 – late uurtjes – Anekdotes aan de bar

Donderdag 4 augustus:

09:00 – 12:00 – Rijdersoefeningen en battles
12:00 – 16:00 – Simulatieprogramma (starts, battles & race) onder leiding van de instructeurs
16:00 – 17:00 – Prijsuitreiking en na borrelen in onze VIP room

Datalogging

Als gevorderde coureur en ben je vast al bezig met je rondetijden analyseren, maar heb je hier ooit les in gehad? Tijdens de cursus stellen wij je in de gelegenheid om zelf ronden te analyseren met een AIM datalogger en deze te bespreken met een instructeur als Jan Lammers, die je vervolgens ook in jouw auto kunt laten rijden om op zoek te gaan naar de beste rem- en instuurpunten. Met de data en feedback kun je aan de slag om steeds sneller te worden.

Prijs

Deelname aan deze cursus is mogelijk voor de messcherpe prijs van €2750, – ex btw incl. Mazda Huurauto en overnachting en ontbijt in het NH Hotel. Voor de mensen met eigen auto komt deze cursus op 1900,- ex btw ex brandstof ,banden etc . SP Support zet de hospitality trailer op op de paddock en zorgt voor het onderdak  en service van de auto’s tijdens deze dagen

Instructeurs

Graag stellen we onze instructeurs even aan u voor.

*) Jan Lammers heeft zo’n beetje in alles met 4 wielen races gereden. Dakar, Le Mans en natuurlijk ook Formule 1. Jan(tje) begint zijn auto sportcarrière als baanspuiter en autowasser op de slipschool van Rob Slotemaker. Zijn talent voor autorijden valt al snel op en als 16-jarige mag hij in een Simca van Slotemaker zijn eerste race op Zandvoort rijden, die hij prompt wint. In 1979 debuteert hij als regerend Europees Formule 3 kampioen in de Formule 1. Zijn meest opvallende prestatie is de 4e startplaats tijdens de Grand Prix van Amerika op Long Beach in 1980, tot op de dag van vandaag nog altijd de beste kwalificatiepositie van een Nederlandse coureur in de F1. In 1988 schrijft hij opnieuw geschiedenis door met zijn Silk-Cut Jaguar samen met Andy Wallace en Johnny Dumfries de 24 uur van Le Mans te winnen, door de sinds 1982 ongeslagen Porsches te verslaan. In 1999 begint hij zijn eigen raceteam, Racing for Holland, waarmee hij deel zal nemen aan het wereldkampioenschap voor sportscars, de 24 uur van Le Mans en de A1 GP namens Nederland. Ook zijn er uitstapjes naar Dakar in een Ginaf X-2222 voor het Jumbo Rally Team van Frits van Eerd. Op dit moment bereidt Jan zich voor aan een volgende deelname aan de 24 uur van Le Mans. Jan Lammers is een mooi mens en altijd vriendelijk. Op creatieve wijze is hij vaak aan sponsorbudgetten gekomen én de nodige publiciteit. Leer en geniet van zijn verhalen en anekdotes.

*) Tom Coronel is voor veel Nederlanders een bekende TV-persoonlijkheid, maar autosportliefhebbers kennen hem vooral vanwege zijn grote glimlach na zijn triomfen. Tom Coronel begon zijn carrière in de Citroën AX Cup waarin hij in 1991 kampioen werd. Daarna racete hij in de Formule Ford waarin hij in 1993 kampioen werd, waarna de overstap naar de Formule Opel en Formule 3 volgde. In 1997 werd hij All Japan F3 kampioen en won hij de prestigieuze Marlboro Masters of Formula 3. Na een overstap naar de Formula Nippon (het Japanse F3000 kampioenschap) volgde hier in 1999 ook weer een kampioenschap, waarna hij werd uitgenodigd door Arrows om een F1 auto te testen. Deelnames aan de 24 uur van Le Mans en de Dakar rally volgden. Sinds 2002 is Tom actief in het ETCC en het WTCC, waarin hij tot op heden reeds drie keer het Independents kampioenschap won. Naast coureur is Tom ook een bevlogen ondernemer en heeft hij tevens coureurs onder zijn hoede genomen, omdat hij ook dankbaar is voor de kansen die anderen hem aan het begin van zijn carrière hebben geboden. Naast de nodige grappen en grollen is Tom vooral een heuse professional.

*) Eén van Tom’s protegés is Jaap van Lagen. Jaap toonde direct veel talent en is altijd bescheiden gebleven terwijl hij ongelofelijke dingen laat zien op het circuit. Jaap van Lagen zijn eerste stappen in de autosport waren als deelnemer aan een Veronica talentenprogromma. Door dit programma te winnen, mocht hij in 1998 deelnemen aan de Citroën Saxo Cup Challenge. Hij zou dit jaar meteen het kampioenschap winnen, waarna in 2000 en 2001 kampioenschappen in het Nederlandse Formule Ford kampioenschap volgen. Hierna zet hij zijn carrière voort in de Formule 3 en World Series by Renault, met als beste resultaat een tweede plaats in Monaco. Verder heeft Jaap geraced in de Superleague Formula klasse, de ALMS klasse en in de 24 uur van Le Mans. Tegenwoordig is Jaap actief in het WTCC als fabrieksrijder bij Lada en in de Porsche Supercup. Jaap houdt ervan om mensen te begeleiden in hun progressie als rijder. Als hij naast je zit krijg je tips die gegarandeerd tijdwinst zullen opleveren.

*) Cor Euser kan met recht een alleskunner genoemd worden. Op jonge leeftijd racete hij met 500c motoren, om daarna over te stappen op Formule Ford 1600’s. Zowel in 1980 als in 1981 werd hij Nederlands kampioen en in 1981 tevens Europees kampioen. Daarna volgde een overstap naar de Formule Ford 2000, waarin hij racete tegen coureurs als Ayrton Senna da Silva en Jean Alesi. Hierna vervolgde hij zijn carrière in de Formule 3 en F3000, om in 1990 over te stappen naar de prototypes. In 1991 werd hij vijfde in het World Sports-Prototype Championship. Verder reed hij dat jaar ook mee in de DTM in een BMW E30 M3 en een gastrace in de Indycar World Series op Laguna Seca waarin hij 10e werd. In 1994 stond hij op het podium van de GT2-klasse in de 24 uur van Le Mans. Tegenwoordig is Cor Euser vooral nog actief in de Supercar Challenge, waarin hij reeds drie maal kampioen werd in de snelste GT divisie. Cor Euser is een vaste deelnemer tijdens de DFTrackdays en begeleidt dan vaak coureurs die 24-uurs races gaan rijden.

Eisen

*) Auto’s dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.

*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.

*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €40, is geldig voor de rest van het kalenderjaar en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).

*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier kan op gecontroleerd worden.

*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op Zandvoort, tenzij ze over een racelicentie beschikken.

*) Betaling dient vooraf te gebeuren.